Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Hogyan védjünk portfóliót?

2015.09.02

Az alább megtekinthető ppt a portfólió védéséhez ad tanácsokat a pedagógusoknak. Készítésekor a pedagógus és a szakértő szemszögéből származó tapasztalatokat egyaránt figyelembe vettem.

Az Útmutató legfrissebb változata alapján frissített, javított ppt:

Hogyan védjünk portfóliót? 1.4

A 2017-es eljárásokra vonatkozóan frissítettem ezt a ppt-t is, de mivel még zajlanak 2016-os eljárások is, egyelőre a korábbi változatot is fönthagyom.

Hogyan védjünk portfóliót? 1.5

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

hááááááát...

(csakegytanar, 2015.11.15 11:54)

Talán ide illik leginkább:

"A szakértőknek 8 terület, és ezen belül 77 indikátor szerint kell értékelnie, pontoznia a portfóliót. Ezeket kellett szem előtt tartani a portfólió elkészítése során is."

Borzasztóan bosszant, hogy már elvi szinten kijelentik, hogy nem arra kíváncsiak, hogy milyen egy tanár a valóságban, hanem arra, hogy ezen indikátoroknak hogy tud megfelelni. Mondjuk néhány szakértő kollégámat a pályáról is el kellett volna tanácsolniuk, ha a valóságot értékelik...

Kérem nézze meg a következő dokumentumokat és sorról-sorra vesse össze a tartalmat!
http://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/pem/fizika_k.pdf
http://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/pem/kemia_k.pdf
Magam nyilvánosságra hozásuk után közvetlenül olvastam el a fentiekben szereplő szakspecifikus az indikátorokat és már akkor az volt a véleményem róluk, hogy a készítők összehangolás nélkül, esetlegesen, talán megfelelő szakmai tudás hiányában végezték feladatukat. Az egész folyamatot koordináló és ellenőrző személy pedig jobb, ha nem kap munkát a közoktatásban élete végéig.

Tehát engem a portfólióvédés kapcsán nem izgattak az Ön által leírtak, de az indikátorok sem Olyan vagyok, amilyen, ítéljék azt meg! De úgy láttam, hogy a bizottságot sem érdekelte különösebben...

Mellesleg ha Ön tanácsokat akar adni a bemutató készítése kapcsán és azt egy bemutatóval teszi, akkor tanácsos a legelemibb formai követelményeket betartani, nem pedig olyan munkát kiadni kezéből, amit egy gimnazistánál alapból visszadobunk, mint értékelhetetlent. Ön is leírja egyébként a végén. Tehát butaság volt ppt-ként elkészíteni azt a leírást, amit itt közreadott. Ez egy szövegszerkesztővel igényesen megszerkesztett dokumentumban kellett volna bejegyezni.

Egyébként tartalmát tekintve kifejezetten tetszik, amit a 12. és a 30. dia között megfogalmaz.

Re: hááááááát...

(Szakál Ferenc Pál, 2015.11.15 14:04)

Kedves Kolléga!

Köszönöm az észrevételeit, és vitathatatlanul hasznos tanácsait. Remélem, hogy magas szintű szaktudásán alapuló kritikáival legalább annyit - ha nem többet - segít a nehézségekkel küszködő kollégáknak, mint én a magam primitív, általános iskolás szinten is gyenge színvonalon előadott tanácsaimmal.

Üdvözlettel:

Szakál Ferenc Pál (névvel, címmel!)

Re: hááááááát...

(Szakál Ferenc Pál, 2015.11.15 14:06)

Jaj, jut eszembe, a 12-30. dia nekem is a kedvencem. Örülök, hogy egy profinak is tetszik.

SZFP